
Pavadinimas: TVET švietimo pabėgėliams pripažinimas ir integravimas (RiTE)
Numeris: ERASMUS-EDU-2024-CB-VET – 101183389
Datos: 2025-01-01 – 2027-12-31
Partneriai:
„Cosvitec“ (Italija) – pagrindinis partneris
Alikantės universitetas (Ispanija)
Asociacija IVAIGO (Lietuva)
Ugandos smulkiosios pramonės asociacija (Uganda)
YMCA išsamus institutas (Uganda)
Busitemos universitetas (Uganda)
„Vocax“ startuolių centras ir mokymo centras (Uganda)
Veiksmai esminiams pokyčiams ir vystymuisi (Uganda)
Tikslinės grupės:
Pagrindinė tikslinė grupė:
Pabėgėlių bendruomenės Ugandoje, Kenijoje, Tanzanijoje, Etiopijoje, Somalyje ir Pietų Sudane, siekiančios gauti techninį ir profesinį mokymą, kad galėtų geriau įsidarbinti.
TVET (techninio ir profesinio mokymo) pedagogai, instruktoriai ir institucijos, dirbančios su pabėgėliais.
Antrinė tikslinė grupė:
Politikos formuotojai švietimo ir pabėgėlių integracijos srityje.
Darbdaviai, įmonės ir pramonės suinteresuotieji subjektai, kurie gali padėti įsidarbinti pabėgėliams.
NVO, tarptautinės organizacijos ir bendruomenių lyderiai, remiantys pabėgėlių integraciją.
Pagrindinis tikslas:
Skatinti pabėgėlių bendruomenių integraciją į profesinį mokymą ir užimtumą, stiprinant TVET įstaigų pajėgumus, kuriant įtraukias mokymo programas ir teikiant prieinamas mokymo programas, pritaikytas konkretiems pabėgėlių Rytų Afrikoje poreikiams.
Tikslai:
Poreikių ir spragų vertinimas: atlikti tyrimus, siekiant nustatyti pabėgėlių Ugandoje ir kaimyniniuose regionuose įgūdžių spragas ir švietimo poreikius.
Didinti TVET pajėgumus: stiprinti TVET įstaigų pajėgumus, aprūpinant pedagogus įtraukiomis mokymo metodikomis ir skaitmeninėmis priemonėmis.
Kurti įtraukias mokymo programas: kurti kultūriškai jautrias TVET mokymo programas ir vertinimo priemones, pritaikytas prie pabėgėlių besimokančiųjų kilmės.
Palengvinti mokymą ir įsidarbinimo galimybes: teikti praktines profesinio mokymo programas ir remti ankstesnio mokymosi oficialaus pripažinimo būdus.
Didinti skaitmeninę prieigą: sukurti internetinę mokymo platformą, kurioje būtų teikiami skaitmeniniai ištekliai, mokymasis savarankišku tempu ir galimybės dalytis žiniomis.
Tobulinti politiką ir informavimo veiklą: bendradarbiauti su politikos formuotojais ir suinteresuotosiomis šalimis, siekiant integruoti įtraukiojo ugdymo politiką į nacionalines sistemas.
Užtikrinti ilgalaikį tvarumą: parengti tvarumo planą, siekiant užtikrinti programos tęstinumą ir plėtrą pasibaigus projektui.
Pagrindinė veikla:
WP1: Projektų valdymas ir koordinavimas (M1–M36)
Nustatyti projekto valdymą, rizikos valdymą ir kokybės užtikrinimą.
Organizuoti reguliarius tarptautinius susitikimus ir teikti ataskaitas.
WP2: Poreikių vertinimas ir trūkumų analizė (M2–M10)
Atlikti tyrimus, naudojant klausimynus ir fokus grupes, tarp pabėgėlių ir TVET pedagogų.
Surengti mokomąjį vizitą į Ugandą, siekiant dokumentuoti geriausią praktiką ir iššūkius.
Suformuluoti išsamias rekomendacijas dėl įtraukių TVET programų.
WP3: TVET įstaigų gebėjimų stiprinimas (M8–M20)
Sukurti internetinę platformą su mokymo moduliais ir MOOC.
Mokyti TVET pedagogus per darbo stebėjimą Ispanijoje ir vietos gebėjimų stiprinimo seminarus Ugandoje.
Įgyvendinti žinių gilinimo programą apie įtraukiojo mokymo metodikas ir skaitmenines priemones.
WP4: Įtraukiųjų ugdymo programų kūrimas ir išbandymas (M18–M30)
Peržiūrėti ir pritaikyti esamas TVET programas, atsižvelgiant į kultūrinį jautrumą ir konkrečius pabėgėlių poreikius.
Kurti mokomąją medžiagą ir įtraukiojo vertinimo priemones.
Sukurti ir išbandyti žaliojo verslumo modulį pabėgėlių kilmės besimokantiesiems.
Pradėti ir įgyvendinti mokymo programas Ugandoje.
WP5: Prieigos ir registracijos palaikymas (M31–M35)
Sukurti ankstesnio mokymosi pripažinimo (RPL) mechanizmus pabėgėliams.
Sukurti oficialaus sertifikavimo ir įsidarbinimo kelius .
Vykdyti bendruomenės informavimo kampanijas , siekiant padidinti pabėgėlių dalyvavimą.
WP6: Sklaida, žinių dalijimasis ir tvarumas (M1–M36)
Parengti išsamų sklaidos planą , naudojant socialinę žiniasklaidą, seminarus ir skaitmeninį turinį.
Organizuoti politikos apskritojo stalo diskusijas, internetinius seminarus ir konferencijas pabėgėlių švietimo klausimais.
Publikuoti tyrimų rezultatus RiTE skaitmeninėje platformoje, siekiant paremti jų pakartojamumą kituose kontekstuose (pvz., Etiopijoje, Kenijoje ir Tanzanijoje).
Laukiami rezultatai / Išdirbiai / Poveikis
Rezultatai ir išnašos:
✔ Tyrimų ataskaitos: poreikių vertinimas ir geriausios praktikos dokumentavimas.
✔ Skaitmeninė mokymosi platforma: TVET kursų ir mokomosios medžiagos talpinimas.
✔ TVET mokytojų rinkinys: įtraukiojo ugdymo metodų gairės.
✔ Adaptuotos TVET programos ir žaliojo verslumo modulis pabėgėlių kilmės besimokantiesiems.
✔ Ankstesnio mokymosi (RPL) sistemų pripažinimas siekiant palengvinti sertifikavimą.
✔ Politikos rekomendacijų ataskaita , skirta nacionaliniam ir instituciniam priėmimui.
Poveikis:
✔ Įgalinti pabėgėliai: didesnė prieiga prie aukštos kokybės profesinio mokymo, suteikiančio galimybę įsidarbinti.
✔ Stipresnės TVET institucijos: geresnė mokymo kokybė ir skaitmeninių mokymosi priemonių integravimas .
✔ Politikos keitimas ir propagavimas: pabėgėliams skirtų švietimo modelių įtraukimas į nacionalines sistemas.
✔ Ekonominė ir socialinė integracija: Geresnės įsidarbinimo ir savarankiško užimtumo galimybės pabėgėliams.
✔ Tvarumas ir pritaikomumas: pakartojamas modelis kitoms pabėgėlius priimančioms Rytų Afrikos šalims.
Išvada:
„ RiTE “ projekto tikslas – panaikinti atotrūkį tarp pabėgėlių ir profesinio mokymo , užtikrinant, kad jie įgytų vertingų įgūdžių, reikalingų įsidarbinimui ir savarankiškumui . Stiprindama TVET įstaigas, kurdama skaitmeninio mokymosi platformas ir propaguodama įtraukią politiką , ši iniciatyva prisideda prie tvarių pabėgėlių integracijos ir ilgalaikės socialinės bei ekonominės plėtros Rytų Afrikoje sprendimų .
Šį projektą finansuoja Europos Sąjunga pagal „Erasmus+“ programą, remdama švietimo, mokymo, jaunimo ir sporto iniciatyvas visoje Europoje.